Teatermagi *****
'Giacomo Ravicchio er en sand børneteatermester (…) Man må knuselske skilsmissedrengen Elliot, der så nødig vil sove (…) Med dæmpet stemme får Mette Rosleff fortalt om forældrene, der - bare for princippets skyld - er uenige om alt, om Elliot, der er ved at blive flået midt over af sorg (…) Uden store fagter eller unødig pædagogiseren får Papirmånen – med Lars Begtrups stemme – forsikret Elliot om, at han ikke har andel i forældrenes skilsmisse. Først da kan Elliot sove – og vi andre kan glæde os over børneteater, der som det naturligste i verden forener livets store spørgsmål med billeddigte af største skønhed.'
FyensStiftstidende
Meridiano har lavet en smuk forestilling om Elliot, der er lille og utryg, men hvis fantasi intet fejler. Den kan tage ham helt op til Månen.
Giacomo Ravicchio er en mester inden for dukketeatret, og i alle størrelser. Jeg tænker på den store 'Al tid i verden' og på den lille 'Små skridt' med Mette Rosleff og Teater My. Men han er ikke alene: Han har allieret sig med de to meget, meget dygtige og diskrete dukkeførere, Therese Glahn og Lars Begtrup. Uden et sekund at flytte fokus fra dukkeuniverset, fortæller de historien med sparsomme ord og graciøse bevægelser. Det er en fornøjelse at se så fornemt håndværk.
Elliot kommer ud af sengen, siger godnat til guldfisken, til tigeren og bilen, og stille og roligt opløses det meste omkring ham og fokus lægges på Bogen – eller bøgerne. Elliot svæver ubesværet højt over land og rige. Ud af atlaset trylles et kort over Afrika, med løver og giraffer og næsehorn, og når den store bog rigtigt folder sig ud opstår nye billeder - for eksempel en farverig landsby med bedstemors hus og lys i vinduerne. Det er en scenografisk bonanza - som de mest fantastiske, enorme tredimensionale gratulationskort - og jeg lader mig rive med, med åben mund og store øjne.
Teateravisen, Janken Varden