"Meridiano Teatret skildrer demens med en befriende livskraft(…) Uanset forestillingen handler om et trist emne, kommer den dumpende som en uventet gave og glædesbringer (…) Det lyser af menneske på scenen, mens ’Vor underfulde verden’ med stille eftertænksomhed krydser frem og tilbage mellem før og nu."
Politiken
"Langtfra nogen sørgelig forestilling. Den bæres af vilje til livet trods de barske realiteter. ’Vor underfulde verden’ er i Giacomo Ravicchios iscenesættelse blevet fem kvarters barsk, bevægende, morsomt og seværdigt teater om et af livets grusomme påfund."
Jyllands-Posten
"Velfortalt kammerspil om demens uden følelsessvælgen(…) Meridianos billedside er som altid fuld af visuelle og filmiske pointer. Ravicchio inkorporerer diskret den videnskabelige viden om lyd og billeder som stærkt erindringsbærende – og låner poetisk derfra i den inspirerede slutsekvens."
Information
"Endnu engang forføres vi af teatertryllekunstneren Giacomo Ravicchio. Han tager os i hånden og fortæller os om livets skønhed og tragik, om alvorlige emner i den menneskelige tilværelse, men fortalt med en gennemtrængende sydlandsk varme, der får én til at tænke at ’livet er smukt’."
’Byen kalder’
"All the anger, confusion and powerlessness I had carried around with me for several years were released by this performance. It was like a mirror telling me through poetry, humour, insight and wonderful humanity that even if you lose the person that was, you can still experience the most beautiful moments together in the here and now."
Relative in the magazine ‘Demens’, no. 3
"Our Wonderful World, from Denmark, provides plenty of laughs but eventually had most of the teenage audience, and me, in tears. Their (the characters) mutual confusion and reversed roles are excellently handled in an intimate script that never dips into schmaltziness (…) Meridiano Teatret has created a visually beautiful show."
The Scotsman, Edinburgh
"Staged with a stylish minimalism (…) Elisabeth Befrits and Claus Maack Bahnsen find the unlikely humour and expected pathos in the story."
The Herald, Edinburgh
​